مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 تیر 1398 ساعت 10:482019-07-05فرهنگي

معین نقش قابل توجهی در لغت نامه دهخدا دارد


وزیر ارشاد، با اشاره به شناخت و تخصص استاد معین در فرهنگ نامه نویسی، گفت: استاد معین طی سال های 45-34 مسئولیت لغت نامه دهخدا را بر عهده داشت و می توان گفت استاد معین سهم قابل توجهی در لغت نامه دهخدا دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید عباس صالحی در مراسم بزرگداشت استاد محمد معین که در آستانه اشرفیه برگزار شد، با اشاره به وجود شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی و ادبی و هنری در استان گیلان، اظهار کرد: استاد محمد معین از جمله چهره ها و شخصیت های ماندگاری است که به نماد فرهنگ و ادب و زبان فارسی تبدیل شده است.

او با اشاره به تلاش های بسیار استاد معین برای اعتلای زبان فارسی، گفت: استاد معین در دوران زندگی خود متحمل سختی های فراوان شد و با وجود یتیمی به چنین جایگاه والایی در فرهنگ و ادبیات فارسی دست یافت، جوانان باید استاد معین را الگوی خود در کار و تلاش و رسیدن به اهداف قرار دهند.

وزیر ارشاد با بیان این که استاد معین همواره به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اهتمام داشت، تصریح کرد: استاد معین انسانی نابغه، دانشمند و فرهیخته در عرصه فرهنگ و ادب بود.

باید از کسانی که در این عرصه تلاش کرده اند، قدردانی کنیم.

صالحی فرهنگ لغت معین را بزرگترین و مهمترین خدمت این استاد فرهیخته به زبان و ادب فارسی دانست و بیان کرد: فرهنگ نامه نویسی در ایران قدمت یک هزار س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معین نقش قابل توجهی در لغت نامه دهخدا دارد

معین نقش قابل توجهی در لغت نامه دهخدا دارد